Dec 5, 2013

KEBAIKAN MEROKOK



Aku rasa cukup ramai yang tak suka perokok, lebih lebih lagi kaum wanita. Setakat mana kebencian anda terhadap perokok tanpa mengkaji dengan lebih dalam dan serius tentang baik dan buruk tabiat merokok. Meh aku bagitahu.

1. Kebaikan pertama untuk seorang perokok iakah mengelakkan daripada dikesan ninja. Perkara ni bukan olok olok atau loyar buruk, informasi ini aku dapat dari filem Ninja Assassin. Tahu ? Atau buat buat tak tahu. Apa aku kisah.

2. Kebaikan kedua ialah berkenaan dengan kebiasaan perokok. Kalau tadi tentang rokok sekarang tentang mancis. Kalau anda kehutan atau perkhemahan atau lari tika darurat. Perkara yang kedua penting selepas khemah adalah api. Dari mana datangnya api kalau bukan dari mancis. Dan 71.09% kemungkinan orang yang tak merokok akan terlupa membawa mancis. Apa kau nak buat, cari perokok dan minta mancis. Masa tu baru kau tahu keperluan perokok dalam kalangan masyarakat.

Dua isi penting ni sudah cukup dulu, dan mungkin akan aku kupaskan lebih dalam dan gigih di masa akan datang. Nasihat dari aku, jauhkan diri anda dari perokok. Biarkan mereka mati dan merana kerana tabiat mereka. Jangan libatkan anda dalam hal mereka.

No comments:

Post a Comment