Apr 29, 2013

Aku Cemburu, Aku pejuang.


Aku sebenarnya cemburu, cermburu kerna tidak dapat sama sama berjuang, landasan yang selama ini aku harapakan.
Akulah tenaga pengajar yang kau cari, aku tenaga muda yang kau canang, aku disini.
Kenapa mesti ada tembok tinggi menggunung yang memisahkan aku dengan mereka? Kenapa aku lambat selangkat untuk kibarkan obor ilmu? Kenapa?
Disini aku sedar, masa itu lebih cemburu, pelajaran aku lebih jitu, itu semua halangan untuk aku kerah keringat.
Aku cuma harap apa yang aku cemburui ini membakar semangat untuk kau mula berjuang, biar masayarakat menutup mata, mempekakan telinga.
Masih kau ingat perkhabaran Uwais Al Qarni? Tidak masyur di muka bumi tapi menjadi sebutan penduduk langit. 
Aku hampa, masa sama aku rela kerna aku juga sebenarnya pejuang.


1 comment:

  1. subhanaAllah.. tkesan dlm hati.. sahabat.. bjuanglah demi agamamu, demi saudaramu...secebis doa dn hrpn buat adik2 di baitul husna.. maaf,,kakak belum bkesemptn utk kesana.. insyaAllah, jika diizinkan Tuhan... jasad dan roh milik Tuhan ini akn bertemu utk bsama adik2 dlm kasih sygNya.. buat adik2 disana.. ingat.. Allah tidak akn menguji hambanya sekiranya mereka tidak mampu.. kamu org2 terpilih <3 seseungguhnya Allah sentiasa bsama org2 yg sabar

    ReplyDelete