Apr 25, 2013

Kau ada bakat..

Seketika aku menconteng kertas kosong berisi bahasa kontang, kering tidak berharga. Datang dia, kau ada bakat menulis. Pendek.

Sedang aku menganyam puisi caca, versi jurutera. Entah apa perkataan yang aku masukkan dari unsur tanah sampailah tiang tiang 'piling'. Hebat, kau ada bakat menulis. Tawar.

Aku menulis pos di facebook, sedikit gubahan warna, tambah sedikit kelopak. Sedap dibaca agaknya, dalam dalam bahasanya mungkin. Kau ada bakat menulis, bahasamu jujur, aku suka isi, aku suka tajuk. Gigil berkerut.

Aku nak menulis, tapi bahasa apakah mesti aku guna. Di depan aku banyak dinding, menghalang dari menyeberang sungai ketakutan.

Mereka kerap suruh saya menulis, apa yang saya perlu tulis ?

1 comment:

  1. tulis apa dihati. catat sejarah.memang jari itu ditakdir untuk menghurai falsafah .....

    ReplyDelete