Jul 9, 2013

KEMUDA dan Boikot Yahudi.

Assalamualaikum..

Pukul 4 semalam aku bertolak ke Kuala Lumpur untuk perbincangan atau perbentangan kerangka KEMUDA yang dikelola penuh oleh Yayasan Dakwah Islamiyah Malaysia (YADIM). Kami bergerak dengan kekuatan seramai 6 orang berserta seorang pensyarah muda, Ustaz Mutalib. Dan semalam berlaku 'troll' terbesar dalam hidup aku yang mana kami dikhabarkan akan bertemu dengan TPM Malaysia, Datuk Seri Muhiddin Yassin. Semuanya berpakaian batik Terengganu dan bersongkok. Aku tak pakai. Dan apa yang menyedihkan langsung tak nampak kelibat, bayang, bau sekalipun. Kerana kami hanya berbincang di bilik mesyuarat Gerakan Operasi YADIM sahaja. Kah kah kah !

Bukan itu yang aku nak cerita sebenarnya. Setelah dua jam setengah berbincang sampai sakit hidung aku mengadap aircond. Tujuan KEMUDA adalah untuk melahirkan pemimpin muda masa depan yang berjiwa dan beridealisme Islam yang dinamik, progresif dan berwawasan. Selain itu ia juga ia mampu mencanai pemikiran Islam dalam kalangan generasi muda berasaskan prinsip Wasatiyyah dan berteraskan ilmu.

Bukan itu yang aku nak tulis sebenarnya. Begini, dunia Islam bergolak seperti yang kita tahu yang terbaru adalah di Mesir, rakyat bangun menentang pemimpin yang sedia ada. Kenapa berlaku kebejatan politik seperti ini ? Kerana apa ? Di Syria, di Palestin yang telah lama menangis. Si celaka Yahudi makin lama makin melampau. Hendak aku khabarkan di sini bahawa akhbar adalah basi. Kononnya Israel akan membuat rundingan damai dengan Pemimpin Palestin, Hamas dan banyak lagi. Ini retorik bangang yang tak patut diambil peduli. Mereka cuma menyeksa fizikal kaum Islam disana dan kita terus terusan disini berlaku seksaan mental. Melihat gambar saudara seislam kita dibunuh, melihat anak kecil yang tidak berdosa menjadi mangsa.

Di Malaysia, hari ini masih beruntung kerana Melayu masih lagi majoriti. Dan kekuatan Islam itu banyak. Maka mereka berkempen lah untuk memboikot barangan Yahudi, mengangkat banner sebesar gajah, menggantung di setiap tiang lampu, di belakang kereta, membuat baju. Kami boikot yahudi ! Berapa lama ia bertahan ? Berapa lama McDonald kosong ? Berapa lama ? Paling lama pun dua minggu, selepas itu boikot dah dihapuskan dari kamus. Dibuang jauh. McDonald kembali penuh, berpusu pusu beratur dan orang yang menggantung banner, mencetak baju mungkin di hadapan sekali.

KEMUDA ini adalah program nasional yang mana seluruh negara terlibat. Di seluruh IPTA/S akan menubuhkan Sahabat YADIM, di MRSM,SBP,SMKA akan menubuhkan Kelab YADIM. Dan ini akan menjadi ukhwah perdana dimana Duta Islam akan dilahirkan. Di setiap zon, negeri, daerah, mahupun dun akan berlaku usrah. Menempatkan sekurangnya 5 orang yang aktif untuk menjadi peneraju utama kegiatan Islam di tempat masing masing.

Perkara yang aku bebelkan sebenarnya aku himpun disini. Kita tiada ukhwah. Untuk menumbangkan yahudi, Rasulullah SAW telah membuat boikot ekonomi pada zaman baginda. Mereka menyuruh seluruh umat islam pada waktu itu untuk mengikut method ataupun cara baginda. Ukhwah, ukhwah dan ukhwah. Satukan seluruh umat Islam di Malaysia. Dan boikot, boikot, boikot. Kerajaan pula ambil inisiatif untuk membeli sahan Carefour, Giant dan menghalau yahudi itu balik. Nampak macam mudah, tak sebenarnya. Masing masing kena ambil 'port'.

Sekian. Nak boikot mesti ikut cara Rasulullah.



No comments:

Post a Comment